Kanoners!

Jisses vad längesedan jag skrev ngt nu. Har saknat att få skriva av mig faktiskt.

Det är konstigt att en blogg verkligen kan få igång skrivkreativiteten hos en. Tycker det är underbart kul att kunna skriva o underbart kul att ha ngt att skriva om ;P

Läste faktiskt imorse (gick upp klockan 5 för att åka hem från Uddevalla då denna skulle jobba!). Så när jag väl var hemma så kunde jag inte somna om o la mig för att läsa en tidning. Det blev gt bilagan söndag! som jag kom för mig att läsa, även om jag personligen tycker att den har blivit skitkass jämfört med vad den var förut! Fast denna gång så innehöll den iaf en artikel som faktiskt var värd att läsa. Den handlade om en kille som var 35 år. Han hade istort sett slåts o varit elak i hela sitt liv. Jobbat som torped o använt tortyr för att få andra att betala tillbaks skuder till ngn stor kriminell. Just nu sitter han o trycker i thailand för att han är en sån pussy för att komma hem. För han vet att det finns en hel del människor här som vill se honom död. Han säger att han inte har ngt emot att sitta av sitt straff här men vågar inte för att han skule bli som en "sitting duck" om han blev inläst på ett fängelse. Hans kulle vara död inom en vecka eller ngt skrev han. Han har iaf nu skrivit en bok om hans liv. Om hur han redan som barn började använda våld för att få som han vill o hur detta bara blev ngt av hans livstil.

Han har en tonåring son som han vill hem o träffa här i sverige. Denan tipsade honom att skapa just en blogg så att sonen o andra kunde följa hans liv i thailand så de fick en mer inblick i hur han har det. Bloggen heter wanted.bloggsite.se om nu ngn skulle vara intresserad av att läsa den. Hur som helst så var det ett förlag som kontaktade honom ang skrivandet av en bok om hans liv o erfarenheter. I boken står det om en massa rån m.m som han utfört, men han har ändrat en hel del i beskrivningen om den för att inte kunna sättas fast för det eller så att ngn kompis skulle åka fast. Så villig var han att sitta av sitt straff.

Poängen med vad jag just skrev är just det som inlägget började med, att en blogg verkligen kan få en att skriva av sig. Trots att man inte innan har en aning om vad inlägget kommer inehålla så är det bara att börja för det flyter sedan bara på.

Sedan har jag ju några åsikter om denna man med ett kriminellt förflutet.. Men inget som är värt att nämna här, inte mer än att jag anser att man inte har oändligt många "andra chans"-er.

Som jag tidigare skrev så tycker ju jag att gt:s bilaga söndag har gått ner sig rejält. Den har verkligen blivit ren rapakalja o det känns som att de skriver om saker som ingen egentligen är intresserad av. Men ngt som jag reagerade med verkliga hånflinet var åt deras nya "fråga så svarar jag"-spalt. Där det är så att man ska skicka in en fråga o sedan namn o födelsedata på alla inblandade i frågan så ska ett medium sitta o svara på dessa frågor. Hon träffar alltså inte ens människorna o sitter o svarar på deras livsproblem genom att sia lite. Nu är det ju självklart en själv som bestämmer om man vill tro på det eller ej. Men jag har alltid o kommer nog alltid förbli mycket skeptisk emot sådant här. Jag anser det vara helt fel av dessa människor att utge sig för att veta saker andra inte vet.

Tex så var det en dam som skrev en fråga angående en försvunnen duk som hon en gång gett sin syster. Sierskan svarar då att "din syster har fått duken. Hon ser ut att ha den i ett skåp eller byrå, där det också finns hudvårdspreparat [...]"
Jag menar, whut?! Finns inte en chans att jag någonsin kommer se denna tidning som ngt seriöst igen. Nu är den lika läsbar som alla andra skvallerblaskor man köper där man inte kan tro ens 1% av vad som skrivs i den.

När jag var iväg på husvagnsemester nu för ngr veckor sedan så köpte jag tre skvallertidningar. SItter o läser den första där jag chockas smått av att angelina jolie o brad pitt (a.k.a brangelina) har gått isär o att Brad bara är ute o festar som värsta ungkar. Sedan i nästa tidning står det att dom inte varit såhär lyckliga på länge o att kanske redan planerar ett till barn! Vad ska man tro! I den tredje läste jag om att paret beckham har det trassligt, men i en tidigare tidning så såtr det ngt i form av att de nu är mycket nära varnandra då ngn av deras söner varit rätt så allvarligt sjuk.

Efter det så bestämde jag mig för att aldrig köpa en sådan tidning igen! Det är ju helt bortkastade pengar! Man kan ju inte lita på ngt som de skriver då sanningen beror på vilken tidning man läser. Då är det bättre med böcker, där vet man iaf att det man läser är påhittat.

Uhm, känns som att jag bara vräkt ur mig en massa negativt i detta inlägg o ni får förlåta mig. Jag är trött o ska nu gå o lägga mig o sova några timmar till.

Gonatt.. eller nej, det blir ju ett omvänt gomorron jag får säga ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0