Morgonstund har guld i mun

Godmorgon.

Vaknade vid halv åtta för att ta en lång o härlig dusch! Efter det har jag suttit o sorterat lite bilder som jag ska försöka lägga ut på min deviantart sida. (www.exit-io.deviantart.com)

Det dumma är när man är en fotograf att det lätt blir att man tar 1000-tals bilder när man är ute, men sedan när man kommer hem är det kanske bara en eller två som man är helt nöjd med.

Jag brukar göra så när jag varit ute o fotat att jag sorterar bilderna i tre mappar, "jättebra", "nöjd", och "intenöjd". De som hamnar i den sista lägger jag över på min andra dator ifall att jag skulle ändra mig. De andra två låter jag vara kvar. De få bilder som hamnat i "jöttebra" sitter jag o leker med en stund i gimp (www.gimp.se, mitt favorit program när det handlar om fotoredigering, gratis dessutom!) eller om det bara är en ram jag vill lägga in så använder jag mig mest utav photofiltre (www.photofiltre.com, också ett gratisprogram som är mycket mer enklare o simplare än tex gimp eller photoshop).
De andra bildera i "nöjd" låter jag ligga kvar ett tag så att jag kan gå tillbaka o kanske se dem med andra ögon nästa gång.

Några av morgonens bilder:

 


Hörs sen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Awww, stackarn. :( Vill se bilder ju. :D

2009-08-16 @ 13:19:21
URL: http://Har ingen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0