Sista dagen

Så, nu var det sista sovmorgonen innan jag börjar jobba igen. Snyft kommer sakna dessa underbara sovmornar.

Fast iofs så är det lika bra jag vänjer mig, för igår fick jag reda på att jag kommer få börja plugga i höst! Wihii! Så härligt att det är klart om vad som händer i höst o spenderade hela dagen igår till att leta lite lägenheter. Hittade några mycket intressanta o skulle få hjälp att kolla upp dom idag. Fortsättning följer!

Haha, ja men vad ska jag då börja plugga till?? Hmm alla som inte är häst intresserade kommer nog inte riktigt hänga med, men håll i er så ska jag försöka förklara:

Jag sökte in o gjorde antagningsprov till Biologiska Yrkeshögskolan (BYS) i skara till grenen "Företagande med häst" inriktning "hovslagare". Efter godkänt intagningsprov hamnade jag som 2:a reserv. Det är jag fortfarande, men jag blev erbjuden en plats på samma gren fast med inriktning "landsbygdsföretagande". Denna inritkning är mer allmän för att sköta ett företag med hästar på i stort sett vilket sätt som helst. Tex att starta et stuteri, turridning osv.

Det första halvåret läser alla med grenen "företagande med häst" samma kurser, så om nu tå hoppar av så är jag fortfarande med från början, om jag inte kommer in så hjälper skolan mig att komma till en duktig hovslagare som jag får gå med efter v.8 2010 då de andra går in mer på inriktningarna de valt. Det innebär att jag har större chans att komma in nästa antagningsår (alltså hösten 2010). Om jag nu mot förmodan inte heller skulle komma in då så får jag forsätta att gå ett år till med hovslagaren o så hjälper skolan mig sen med att fixa så att jag får utfört gesällprovet för hovslageri o på så sätt bli godkänd hovslagare o kunna arbeta som hovslagare ändå efter 2 år från nu!!!

Det är helt sjukt att det kan funka så här bra trots att jag nu bara blev 2:a reserv så ser det ljust ut för att jag ska kunna börja jobba som hovslagare (om jag nu lägger manken till o verkligen lär mig) redan om två år.

Hoppet är det sista som kommer överge mig. Själv hopas jag ju iofs att två st ska hoppa av redan i höst o om inte det att jag ska bli antagen till nästa år så jag får gå på skolan iaf.

Något som är bra att skolan hjälper mig så att jag kommer kunna få studiemedel under tiden jag går med hovslagaren!

Ah vilken härlig dag!

Hade vait perfekt om jag nu inte hade mått piss i form av huvudvärk, illamående och ont i halsen. Aja, man kan inte få allt!

Nu ska jag titta lite på House från en lånad House DVD-box :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0