En liten sak till..

Jo, jag vill bara tipsa om en liten video som jag kom förbi när jag var inne på en annans blogg för ettt ag sedan. kommer dock inte ihåg vilken :S

Men tänkte dela med mig av den till er o hoppas att ni finner den värd att lyssna till ;P

Det är typ ngn form av irländsk folkmusik sång. Men väldigt härlig att lyssna på tycker jag ^^

UNC Achordants-MacPherson's Rant

Den heter MacPherson´s Rant o framförs här av en pojkkör antar jag att det är som heter UNC Achordants. Låten handlar (om jag minns rätt) om en fånge som blir dömd trots att han ingenting gjort o blir tillslut fridömd, men budet med medelandet kom fram försent för en som ville ha MacPherson hängd flyttade fram klockan så han hängdes en kvart tidigare än han skulle. Så när sändebudet med benådningen kom fram så hängde redan MacPherson o dinglade i snaran :/

Surt för honom. En go melodi är det iaf tycker jag ^^

Kommentarer
Postat av: Anonym

va bra de va!

2009-07-28 @ 18:19:23
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: S A N D R A T J U L I N S

Alla har vi varit små.. kan du se vilka kändisar det är? =) http://sandratjulins.blogg.se/2009/july/alla-har-vi-varit-sma.html#comment

2009-07-28 @ 21:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0