Händelserik dag

Jösses. Jag orkar inte ens tänkapå hur otroligt lång denna dagen har varit! Mycket har hänt o jag har lärt mig lite nya grejer idag igen!

Tex så lärde jag mig hur man laddar ner nya "penslar" till Gimp! Inte för att det är ngn form av "rocketscience" att göra det så är det iaf alltid roligt ^^

Jag har även idag lärt mig att det är helt omöjligt att få parkering i centrala Göteborg efter 16.00! Jisses vilken idiot jag är som tar bilen när jag ska på bio!!

Jo, för det har jag varit på idag! Men mer om det sen. Det tredje som jag lärt mig, är att jag är född med ngn form av övernaturlig tur. För att när jag väl hittat en parkeringsplats så visar det sig att jag glömt ta med mig mynt!! Trodde jag skulle få spader. Hade typ 10 min på mig innan jag skulle vara vid bion så hade inte direkt tid att åka hem igen D:
Så jag gjorde ngt som jag aldrig skulle vågat gjort om det inte var så att ngn stod o väntade på mig. Jag la i en krona (där det var 4.-/h) O fick stå där en kvart. Men kände att det avr bättre att ha en biljett istället för att inte ha ngn även om det nu bara täckte typ 10% av tiden jag skulle vara borta. Säger till mig själv att om jag nu är så jäkla klantig att jag glömmer ta med mig mynt så får jag fan skylla mig själv genom att få parkeringsböter! Så hela Bion (som ofc var Harry Potter o Halvblodsprinsen) sitter jag o nästan biter naglarna av undran vad summan kommer vara på böterna. Men när bion är slut o jag kommer fram till bilen så sitter det ingen bot där! Blir superglad o en tung sten lyfter från hjärtat! Tänker att jag måste ha en väldigt god vakande ängel över mig! Ska inte börja dra upp det där med karma, för om det existerade så skulle jag nog inte vara så tursam ;P

Iaf. Filmen va la sådär... Men helt klart måste man titta på den. Men jag som läst boken kunde inte fatta hur mycket de tagit bort av själva historien bakom Voldemort. Liten besvikelse där. En sak som jag tycker är rolig är att "ginny" har blivit så mycket längre än "harry" nu! Haha, såg helt sjukt dumt ut när de kysstes! haha! Miss i rollbesättningen där. o en sak som jag inte fattar är varför dom inte gör "ginny" snyggare?? "Hermione" har dom ju gjort om till värsta snygga baben, men "ginny" ser fortfarande ut som om hon bara var 11 fortfarande. Inte mycket skilnad (förutom längden) sedan man först ser henne i ettan :S Lite skumt tycker jag. Kunde lätt få henne mycket sötare med tekniker de använder på "Hermione"

Gah! Jag har fått världens hanbollsabstinens! Längtar sååå otroligt mycekt tills handbollssäsongen börjar igen! LEdsen att säga det, men fotboll i all ära, är inte ett dugg lika spännande att se på som handboll.
Å självklart snackar jag inte om vilket lag som helst! Alingsås HK är klubben i mitt hjärta! (haha, ja precis, klubben som vann SM guld 2009) Å som nu är på g ut i europa för att ha roligt ^^ Jag o pappsen har redan planerat att åka ner till ngn av dessa "utanför-sverige" matcherna. Om det blir spanien eller danmark vet jag inte ännu. Själv röstar jag ju på Spanien ;P Då kan man ju ta o jobba lite på brännan också ^^ Ne men som sagt. Längtar sjukt mycket tills SM i handboll börjar igen. Å jag får förstås inte glömma att nämna mannen som gjorde så jag blev så fast, Glenn Andersson, Alingsås HK, nr 8 . Älskar att kolla när han spelar, passar alltid på att gå på toa etc när han byts ut om jag inte gjort det i pausen. Jag kommer alltid vara kär i denna handbollsspelare! Även om jag gifter mig med mitt livs kärlek så kommer jag alltid vara lite småkär i Glenn Andersson <3 


Glenn Andersson.

Ah, så fin han är! Lovar, om han skulle komma fram o fria hade jag inte tvekat en sekund på att säga ja! Ack ja. Vad vore väl en bal på slottet.....

Ne, nu är det dags för sängen. Får väl drömam lite om "min" Glenn ;P

Kommentarer
Postat av: Rooler

Kunskap är makt! :P

Använd den väl nu. :P

2009-07-29 @ 06:31:58
URL: http://extrakalcium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0