Med pennan i hand...

Så, idag har varit en av de slappaste dagarna denna sommaren. Jag har istortsett inte gjort något. Planerna om att åka iväg till stranden blev uppskjutna till imorgon. Så jag har fortfarande ngt kul att se fram emot innan jag börjar jobba igen på fredag.

Dagen har som sagt bestått av slapp. Men ngt som jag har gjort är att jag tagit upp min penna som jag inte använt på att tag för att sätta igång med lite tecknande. Bilden nedan är ej från idag, då jag inte har haft tid att lägga upp just från idag. Ja den ska föreställa en drake som sover. Vet inte riktigt hur länge sedan jag gjorde den. Men det spelar ingen roll. JAg är väl inte hundra procent nöjd, men jag gillar den väldigt mycket för jag känner mig stolt över att jag höll ut o även om det krävdes mycket redigering då jag är en mästare på att rita till onödiga linjer. Jag har en tendens att bli uttråkad när jag märker att skissen inte blir exakt vad jag hade velat ha, o istället för att vara flexibel o jobba med den från ett annat perspektiv så slutar jag helt enkelt. Finns dock undantag o kommer nog längre fram att publicera några av mina mer detaljrika verk ^^


Ritat

Så, slappdagidag då. Åkte iofs ut till sommarstugan o badade lite. Synd att våran brygga ligger vid ett ställe med kass botten, så man passar sig väldigt noga när man simmar att hålla kroppen vid ytan så inte fötterna snuddar vid ngt äckligt! Det är det värsta som finns med att simma där man inte ser botten, massa äckliga växter som slingrar likt ormar längs benen om man råkar komma i kontakt med dom :S

Åh, detta får mig att tänka på min vistelse i australien för snart ett år sedan. Gud där kunde man inte klaga på vattnet! O inte på stränderna, o inte på allt vacker som tillkommer en vacker strand. Myser när jag mins hur härligt jag hade det där. Kanske kommer kunna lägga upp nåra bilder därifrån i ett nostalgi inlägg.. Hmm.. smider planer för fullt.

Men ärligt, har ni tänkt att resa iväg långt, snälla, ta inte Thailand som 99% av alla andra tråkiga svenskar gör, åk till Australien o Nya Zeeland istället! Så mycket underbart att se o upptäcka o hur mycket trevligt folk som helst! Men akta er för Australiensiska Marinkårssoldater! De är riktiga hunks, men dom får en verkligen att förstå utrycket "stora muskler, liten hjärna".

Nu ska man ut o njuta av den sista värmen idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0