Q som i quicksilver

Ibland kan jag sitta riktigt länge o fundera ut en bra överskrift till mina inlägg. Men idag, så arbetade fingrarna för sig själva o bara skrev. O se vad det blev.. Har itne en aning om vad jag menar med det. Tyckte nog att det var kul att ha ett inlägg som började på q..

Aja, iallafall. Igår var det jobb, jobb o åter jobb som gälde. Kom sedan hem, åt en bit, glodde lite på tv. Sedan var det duschen som gälde, sedan föna o platta o sedan piffa till utseendet lite. Å sedan bar det iväg till Angie o grillpartaj! Det var riktigt trevligt då det avr ett tag sedan man interagerade med denna trevliga lilla person! Å Esa var ofc där med. Hur go tjej som helst! Sedan kom killarna. Ett redigt gäng med Angies pojkvän i spetsen. HAde en mycket trevlig kväll må jag då säga. Trots att mina korvar som jag grillade sprack å såg jätte dumma ut >_<

Idag blir det nog Uddevalla senare.. Får se vad som hittas på där. Fjordfestivalen är ju tyvärr slut så det blir inget mer festande denna gång.

Läste lite på aftonbladet förut om att det snart ska finnas ett preventil medel för killar (förutom det nuvarande kondomen o sterilesering)
Detta lät ju hur intressant som helst! Det är äntligen dax för killarna att inse hur stor del de har i "barnskapandet" som kvinnan har. Som det skrevs i artikeln (www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5510324.ab) så är det ju abra några få dagar i månaden som det finns risk/chans att bli gravid, men killar går runt fullt beväpnade hela tiden! Det skulle vara någon killversion av P-staven.

I dag är det ju nästan så att killar förväntar sig att tjejer ska ha ett skydd mot graviditet. Har de inte det finns ju kondom, men detta är ju inte så uppskattat o man som tjej kan lätt känna sig skyldig till att inte gjort det möjligt för killen att få ta en utan kondom. Som att killen skulle vara snäll om han ändå vill göra det med en för det.

Självklart så tycker jag att det är upp till var o en att skydda sig. Lika lite som jag tycker att tjejen ska bära hela ansvaret, lika lite tycker jag att killen ska bära hela ansvaret. I en relation så får man ju komma överens o kanske kommer man fram till att det är snällast att båda ser till att det inte kan hända så att båda har p-stav etc.. Sedan som singel får ju killarna välja att skydda sina små soldater från att komma ut, eller helt enkelt acceptera (och INTE bli, iaf inte visa, att man blir besviken) om tjejen också valt att inte skydda sig hormonellt.

Hmm.. Tuffa beslut kommer i framtiden läggas framför oss. Det stod att det nog inte kommer finnas ute på marknaden förens om 5-6 år. Så än är det väl upp till tjejen att spruta sig full med hormoner.

Btw, ska faktiskt själv försöka komma iväg till ungdomsmottagningen i veckan för lite snack om framtida skyddssätt. Får se hur det går.

O så ska jag även iväg till tandläkaren!! Fasen vad jag är sjukt trött på deras eviga tjöt om tandtråd o munskölj!! Tandtråd gör bara ont! Själklart blöder det om man drar ner en tunn tråd hårt som saten mellan två tänder!! O munskölj klarar jag bara inte av! Det bränner ju i munnen! Jag som inte ens kan äta en "mild" curry-rätt utan att dricka fem-sex vattenglas. Men ska väl passa på nu när det ändå är gratis antar jag. Nästa år kommer det kosta :( Fast då e det klart, då väljer jag själv när jag vill gå dit.. Jag själv anser att mina tänder är i prima skick! Så länge jag itne äter popcorn så är det ingen fara med dom.

Hmm, vad händer mer i veckan?? Jo, jag är ledig ända fram till fredag. Har bestämt att träffa Angie o luncha lite i veckan. Det ser jag fram emot.

Vad som händer mer idag har jag inte en aning om. Ska väl kravla mig upp ur sängen o försöka få i mig lite frukost innan jag bestämmer mig...

Kommentarer
Postat av: Rooler

Min snopp kommer alltid vara laddad. (A)

2009-07-27 @ 18:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0