Sol i sinnet, bad i minnet!

Hej hopp!
Skrev inget igår för igår var jag bara för slutkörd för att ens fundera på att sätta mig o skriva ngt. Ledsen. Fast dagen var inte så händelserik iaf. Jag skulle åka till jobbet (inte för att jobba) för att snacka med chefen, visar sig att han sitter på mötet = kom tillbaka senare. Kommer tillbaka senare, då har chefen stuckit i väg för att lämna några varor o kommer vara borta resten av dagen!! Aja, det var sol o varmt ute iaf.

Såå, vad har hänt idag?! jo, nu ska jag berätta!  Jag har varit o shoppat!!! Oh, var ett tag sedan nu med tanke på att man sparar till egen lägenhet m.m. Men var så underbart att få leta igenom affär efter affär o bara hitta en massa snygga grejer. Jag höll mig dock borta från alla skoaffärer! O det var tur, för hur svårt det än är att erkänna, så är jag ett skofreak! Älskar att köpa skor! Det är en av de hobbyer som inte är så billiga för mig D: men samvetet överröstas av de små hurrarop som jag hör i huvudet för varje par skor som köps ^^ Men som sagt, höll mig borta från dom idag, inte för att jag ville, tro mig, det krävdes nästan all av min energi för att inte gå in o bara kolla. Men för att jag måste prioritera mina köp. Då jag redan har uppemot 10 par sommarskor redan så måste jag tänka att använda mitt lilla kapital till saker jag behöver, som typ klänningar, linnen o kjolar! Så det är vad jag fick köpt. Är hur underbart som helst att hitta en massa o känna att "Ja, jag är värd och har råd att köpa dessa". En sak jag dock inte går in på är hur mycket jag egentligen spänderade. Det låter jag existera i intet.

"Sol i sinnet, bad i minnet", vad betyder nu detta?? Jo, det är ju så att det är sol ute = då blir jag glad, alltså sol i sinnet. Oså kan jag inte bara sluta tänka på hur underbart härligt det var i söndas när jag var iväg o badade o grillade! Ah, det finns i minnet än o förgyller varje stund av dagen!

Imorgon ska vi iväg igen! Wiie! Längtar tills dess! Kommer inte ihåg vart vi skulle men det var ngnstans där det var en härlig badstrand tydligen! Får se vilka vi blir men bara att komma iväg är ju bara för underbart! Jag har tagit åt mig uppgiften att skaffa fram lite picknicmat så vi kan spendera mestadels av dagen vid stranden o inte behöva lyfta en fena! Sol o bad, det är vad sommaren handlar om!

Soliga hälsningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0