Början på en blogg

Idag satt jag o läste en av mina kompisars blogg o började fundera över varför man själv aldrig tagit sig för att starta en blogg.

Jag satt o grubblade ett tag o kom sedan fram till att det är värt ett försök. Inte många vänner har egen blogg o än mindre läser andras, men jag är glad så länge jag har någonstans att skriva av mig vad som har hänt under dagen.

Så, jag börjar mitt bloggande med en mjukstart..

Idag var jag o jobbade som vanligt. Står i kassan o tar betalt av en hel del dryga men också en hel del trevliga kunder. Jag anser mig själv vara mycket duktig på det jag gör o det går alldeles utmärkt denna dag.

Jobbigt när det kommer kunder som är irriterade på en för att det inte finns tillräckligt med personal i affären att fråga. Jobbigt också att dessa även trots sina försök till hjälp är helt ursinnigt tykna o "besserwisser"-iga.
Ah! Vad tänker folk med egentligen? Vi är bara människor o vad gör man när hälften av arbetsstyrkan är på semester?

Aja, under dagen kom det även in trevliga kunder som skojar o om det inte är ngn kö stannar o snackar en stund om hur stor affären har blivit o hur fint väder det är ute. Mmm, trevligt folk :)

Sedan komma ut ifrån arbetet, o nästan stekas ihjäl av den varma värmen utomhus, o inte den minsta vindpusst på så långt ögat når! Ah, sommaren är äntligen här! Imorogn är man ledig o har laddat upp med två nya böcker, en som en arbetskolega kallade "tantsnusk" o en lite mer spännande bok om en kille som sitter i ett fängelse i ett annat land. hoppas att de är bra, för finns nästan inget som slår en bra bok, fint väder o bara stekande ute i solen en ledig dag ^^

Läste föresten en bok för ca ett halvår sedan som handlade om en Engelsk kvinna som hamnar i fängelse i Thailand, närmare bestämt Bangkok Hilton. Boken heter "Glöm att ni har en dotter" och är underbart bra! Hon sitter av sex-sju år nere i ett mer liknande svinstia under hemska förutsättningar. Men efter att ha blivit flyttad till ett fängelse hemma i England så menar hon att tiden på Bangkok Hilton var mycket trevligare än den tid hon spenderade på ett fängelse i england.

Hon fick 25 år för att ha försökt smuggla in heroin. Ett otroligt högt antal år om man jämnför med västvärldens straff på liknande grejer. Som tur var blev hon frisläppt efter 8 har jag för mig.

Detta får en att tänka tillbaka på den tiden jag själv var ute o reste runt. Jag var iofs bara i Australien, Nya Zeeland o fyra dagar i Kuala Lumpur. Men man ska tänka sig riktigt noga för innan man får för sig att göra ngt olagligt i Thailand.

Aja, hoppas på en fin dag imorogn!

Kommentarer
Postat av: Rooler

Jag hoppas verkligen inte att du tänker göra något olaligt utomlands.

De glömde väl berätta om att personen blev även våldtagen antal flera gånger under sitt fängelsetid?



Det är bra att du har startat en blogg, få skriva ut dig med mera. :D

2009-06-28 @ 16:30:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0