Hi hallo

hejhej igen!

Har lärt mig lite nya grejer sedan sist! Har suttit nu i nästan lite över 3 timmar och lärt mig nya saker i GIMP!

För er som inte vet vad GIMP är så kan jag säga att det typ är en gratisversion av photoshop, alltså ett fotoediting program, fast det är två olika skapare. Men GIMP innehåller allt som photoshop har och är ett toppen program då man inte behöver lägga ut mycket pengar då det är gratis. Det är ju inte photoshop så ja, jag gillar GIMP! ;)

Speciellt för mig som inte använt det så jätte mycket så är det grymt kul att använda GIMP. Det är lätt och det finns en hel del tutorials där ute som bara väntar på att få lära dig saker!

För att komma till sidan där du kan ladda ner den senaste versionen av GIMP klickar du HÄR!

Tryck bara på "Download Now" :)

Idag hittade jag två tutorials som jag gick igenom och detta är mina verk som blev till!

Vet inte om det funkar riktigt då jag inte är säker på hur jag får till att visa animerade bilder här så jag får be er att klicka HÄR! Om det nu inte skulle funka så kan jag berätta att den första bilden är en bild där det står Chockobar, inte så fräsigt bara det, men så har jag lagt på en "Glitter"-animation så det glittrar! ^^

Den andra är en bild på en animefigur där jag gjort glitter i hennes ögon, jätte snyggt tycker jag ;)


Hoppas det funkar så att ni kan se dom! Annars blir jag ledsen om jag inte får visa upp mina allster!!

Ha en fin kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0