Spelberoende

KOllade på "Lyxfällan" som det var sesongsavslutning för idag och kan säga att jag var aningen chockad när problemet till familjens dåliga ekonomi framkom.

Mannen i förhållandet spelade bort ca 19 000 kronor i månaden på online poker O.o

Stackars, stackars kvinna som behöver leva med honom. Iofs så är det ju synd om honom med då det helt klart var ett beroende som jag vet är ganska svårt att ta sig upp ur.

Men kom igen!! Det finns ett perfekt alternativ till online poker där du måste satsa pengar. Det är bara att skaffa facebook och gå med i någor som heter Zynga Texas Hold' Em.

Där spelar jag och har spelat ett bra tag. Är nu uppe i ca 250 000:- som jag spelat ihop. Inte en enda insättning. Men det är ju klart, allt är gratis där och du får inte "ut" din vinst utan det ända du kan göra är att forstätta spela.

Jag hoppas att mannen från lyxfällan kan hålla sitt löfte och inte spela bort mer. Både för hans egen men mest för hans tjej och deras barns skull!



Zynga Texas Hold 'Em på facebook tycker jag är ett jätte bra substitut till vanlig nätpoker där du kan förlora flera tusen på en och samma kväll!


Gonatt!


Kommentarer
Postat av: emma

hoppas du har en bra kväll? / fröken bitterfitta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0