Filmtajm

Eller ja, det har avrit filmtajm nu de senaste 2 timmarna. Jag fick fram filmen Walk The Line som jag inte sett förut och har suttit och gråtit en skvätt nu ;)

Ja, filmen handlar om Johnny Cash, en populär artist som sålde många skivor. Man får följa honom när han är liten och självklart när han slår igenom, när han börjar ta droger, kariären går utför, när han föstör sitt äktenskap, hur han desperat försöker få sitt livs kärlek June Carter (även denne en artist som åker med på hans turneer) att gifta sig med honom, och till sist hur han lappar ihop det och äntligen får sin June.

Huvudrollerna spelas av Joaquin Phoenix (Johnny Cash) och Reese Witherspoon (June Carter).

Ja, det var en kort sammanfattning. Filmen får en mycket stark 4 av 5. Anledningen till att det inte blev en femma är att den var lite lång och blev lite långdragen emellanåt. Men en mycket bra film i övrigt som jag starkt rekomenderar för ngn som inte har sett den!



Nu ska jag snart gå och göra mig iordning för puben. BLir en kort sväng dit iaf, nu har jag bestämt mig. Hoppas bara jag kommer upp i tid imorgon!


Kommentarer
Postat av: Petra

Walk the line är så bra !

2009-10-15 @ 19:13:07
URL: http://petrawartmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0