En ledig dag i skara

Idag vart jag ledig.

Tillbringade hela förmiddagen med att städa ur mitt studentrum. Blev otroligt mycket plats och rummet blev mycket större än vad det var innan ;)

Anledningen till att jag städa var att Emma ska låna mitt rum från idag tills på söndag då hon har tidig morgon praktik.

Tror hon tyckte det var skönt att få lite extra tid att plugga på med. Resan från skara till Herrljuunga tar kolektivt 2.5 timma. Så förstår att hon ville sova där :D

Vid halv ett mötte jag upp emma vid skolan och vi gick och fikade. Vi hade så mycket att prata om att klockan plötsligt var tre och vi gick iväg för att kolla lite i affärer och emma skulle handla lite mat.

Stack sedan iväg mot alingsås och fick fixat så att jag får jobba på lördag istället för nästa lördag! Nästa lördag fyller älskling år och hans bror med för den delen. Hans bror fyller dock 35 så det blir mer ett kalas för honom då. Vi ska fira älskling mer efter att vi varit på resan och flyttat in i nya huset :D

Får mer plats med hela tjocka släkten i det nya huset än i den gamla ettan älskling haft förut :)

Btw, var sugen på att äta semla idag då det är sånna tider nu. Men höll mig faktiskt till enbart en kaffe latte. Och nu när jag snackar med älskling ska han och några jobbkompisar åka iväg och äta semla :/ Snacka om att jag blir sugen på en!!

Har ni ätit eran första semla än?? Eller kanske flera stycken?? ;P



Mumms så gott det är!

En hemlis är faktiskt att jag avskydde semlor när jag var liten. Det var mandelmassan som jag inte gillade så åt nästan aldrig någon annan semla än en som mamma gjorde speciellt till mig utan mandelmassa i :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0