Bakat bröd :)

Känner mig grymt duktig! Jag kommer nog bli en bra hemmafru, om jag nu skulle bestämma mig för att bli det ;)

Bakade precis lite bröd. Brödet kallas Oopsies och är ett LCHF-bröd.

Ser ut så här:



Jätte gott och kan användas som både frukostbröd och som hamburgebröd.

Innehåller inget mjöl eller liknande då det är baserat på LCHF:s filosofi om låg halt av kolhydrater i maten.

Blev väldigt nöjd med dom den här gången, har provat en gång tidigare, men då gick det itne så jätte bra för jag gjorde helt fel så de blev som pankakor istället för fluffiga och goda.

Receptet:

3 ägg
85g Philiadelfiaost (Jag använder gärna smaksatta och inte anturell, blir lite mer liv i dom då)
En nypa salt
ev. lite bakpulver

Gör såhär:

Sätt ugnen på 150 grader.

Vispa äggvitorna hårt! Gärna med en elvisp så det verkligen blir tjockt. Det ska sitta fast om man vänder bunken uppochner.

Vispa i en annan bunke ihop äggulorna, philiadelfiaosten, saltet och ev. bakpulver. Vänd sedan försiktigt ner detta i äggvitorna.

Då man vill behålla det fluffiga man fått av de vispade äggvitorna så blanda långasamt efter att du hält i. Detta var det jag gjorde fel den första gången jag bakade dessa, jag blandade för hårt så allt blev rinnande igen.

Så blanda långsamt så det fortfarande finns fluff kvar.

Klicka sedan ut 6 lika stora högar med smet på en bakplåt (gärna med bakplåtspapper på) och sätt in i ugnen i ca 25 min!

De kan se lite olika ut:







Men smakar lika gott! :D


Kommentarer
Postat av: Ana

Hejsan!



Nu är det sista chansen att vara med och tävla på min blogg där du kan vinna smin-/skönhetsprodukter (värde 400kr) på ett väldigt enkelt sätt!! Tävlingen avslutas 18.00 idag så du har fortfarande chans att vara med



Mer information hittar du på min blogg! http://anaaana.blogg.se/



Ha det bra!

2010-01-21 @ 16:32:30
URL: http://anaaana.blogg.se/
Postat av: Ana

Försten, det ser jättegott ut, får kanske ta och prova nångon dag :)

2010-01-21 @ 16:32:52
URL: http://anaaana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0