In memory of...

Tjoho.

Tisdag var det då. Har precis vaknat upp från en två timmars sömn som var väl behövlig för att hålla mig vaken till Paradise Hotel ikväll.

Sov inte vidare bra inatt så denna dagen har varit mycket mycket seg.

Började skolan klockan 9.00. Detta är alltså übertidigt om ni frågar mig. Klockan 10.00 går ann, men inte en minut tidigare för då blir jag bara trött.

Satt och pratade med en i klassen om detta. Tänk när man var liten. Jag menar, de första sex åren i skolan började man ju alltid 8.00!! Hur galet tidigt som helst. Hur förväntas man kunna sitta koncentrerad hela dagen?? Fast det går ju då man har några grymt långa raster iofs.

Dagens lärdom handlade om hästens träningslära. Det var ganska intressant men mycket av tjatet var repetition från förra tisdagens anatomiföreläsning.

Vi var på eftermiddagen ute i ett ridhus där tre olika hästar fick ha på sig en pulsmäare och göra olika övningar. Sedan fick vi kolla på pulsen i ett program på en dator för att se hur pulsen såg ut i ett diagram. Det var ett ekipage som red ca 30 min intervallträning över 4 st hinder. Och kan ju bara konstatera att en häst klarar väldigt mycket innan dess puls bir jätte högt.





Kommentarer
Postat av: chantelle

godmorgon! vad gör du :)

intresserad av att köpa design? :)

2010-01-27 @ 06:11:37
URL: http://shoesbagsnboys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0