Livsfarlig färd i bilen

Hello hello.

Kom för ca två timmar sedan ham från Uddevalla och älskling.

Det är samma väg som jag kört hundratals gånger förut, men denna gång var den inte den trygga säkra fina väg som den brukar vara :(

Idag var det rent snökaos att åka. Tror jag höll ett snitt på ca 60 km/h på vägar som på större sträckor är 90-110 km/h.

Det blåste mycket strösnö som jag säger. Tunntunn småsnö som yrde runt och begränsade sikten rejält!

Jag var som tur var rätt så noga med tre sekundersregeln (regeln om att man inte ska ligga närmare än tre sekunder till bilen framför) så när bilen framför tvärnitar för ett rådjur som springer över vägen så hinner jag stanna utan att köra in i deras bil. Bara det att mannen (notera mannen) i bilen bakom inte höll sig till någon tresekundersregel, Så plötsligt känner jag en kraftig duns och det känns som att trilla med bakhuvudet före rätt ner i marken. Folk har fått whiplash för mindre. Men det är faktiskt ingen fara. Men ska vara noga med att hålla koll på så fort jag eventuellt skulle känna av ngt i nacken.

Som tur är så fick faktiskt inte bilen några större skador är en liten inbucktning i kofångaren.

Mannen i bilen kommer ut och undrar hur det gått. Jag hade god lust att bara ställa mig och skrika efter honom. Men vill få iordning allt så fort som möjligt för det var -12C ute.

Så nu har jag inte lust att köra bil när det är snöoväder ute något mer. Kan det inte bli vår snart???!!!!



Är trött på denna vinter nu!!


Kommentarer
Postat av: iida michael jjackson ;*

Vill du synas på min blogg? (:

Isf kolla senaste inlägget! :D

2010-01-31 @ 20:36:53
URL: http://prinsesc.blogg.se/
Postat av: Emmelist

kommer ju fler chanser :D

2010-01-31 @ 21:42:28
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Malin

Hejsan! :)



Vill du köpa kläder och sådant med presentkort istället för med pengar?

Vill du få hemskickade presentkort helt gratis?

Då tycker jag att du ska bli medlem på gratisbio.se, gå in på min blogg och klicka på bilden längst till höger på min blogg, blir du medlem via min länk så får du 25 poäng extra :D

OBS! Detta är väldigt smart reklam ;)

2010-01-31 @ 21:52:02
URL: http://maaajjiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0