Varit en mycket bra dag

Dagen började med let efter en praktikplats. Ringde först fyra olika. Av dessa var det bara två som svarade, de sa nej tack. Sedan, när hoppet nästan hade lämnat mig så fick jag tag på ett telefonnummer!

Ringde, pulsen ökade lite för varje signal, kanske denna skulle kunna erbjuda mig ngt! Men det var aldrig ngn som svarade :(

Besviken och ännu en gång körd i botten la jag mig för att fundera en stund på sängen, precis när jag nästan är på väg att somna så ringer telefonen. Ett nummer som inte är inlagt, är det ngn som ringer tillbaka?!

Och det var det! Och inte vem som helst heller! En (som det lät via telefon iaf) jätte trevlig man från Lysekil. Jag berättade varför jag ringt och han tvekade inte en sekund med att säga ja!

Så nu har jag en praktikplats och livet leker igen!!

Sedan var jag så glad så jag ringde runt till en hel del människor för att berätta den härliga nyheten! Alla blev självklart jätte glada och grattade!

Jag går verkligen på moln just nu, efter ca 15 försök för att få en praktikplats så gick det hem!

Man ska aldrig ge upp. Även om jag var väldigt nära där ett slag, funderade på om jag valt rätt yrke m.m. Men nu är jag inte det minsta tveksam om att jag valt rätt!

För varje nej kommer man närmare ett ja :D


Fotat av mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0