Ghana



Fan säger jag bara. Hejade som en blådåre på detta underbara lag som spelar så underbart bra fotboll!

Det var med ren tur som Uruguay höll 0:an i övertiden som spelades igår. Man såg lång väg att det laget var trötta som bara den och körde bara en massa fjong bollar. Spelade inte fram några chanser alls medans Ghana hade flera fina chanser.

Något som tyvärr inte Asamoah Gyan hade nerver att värna över då han i sista sekunden av tillägstiden missar en straff som de fått då en av motståndarna använt armarna för att rädda en boll som ananrs iofs hade gått in i mål.

Matchen avslutades med straffar där Uruguay satte 4/5 och Ghana 3/5 så Uruguay blev laget som gick vidare.

Tycker det suger och hade hellre sett att de ökade extra tiden med 2x20 min då det var så nära för dem att göra mål. Uruguay höll helt enkelt inte samma standard som Ghana gjorde.

Nästan så jag har lust att sluta kolla på vm, men det vet jag att jag kommer att göra ändå.

Nu är lagen som jag vill ska mötas i finalen Holland och Tyskland. Tror vi skulle få se en hel skön match då :)



Ha en fin dag


Kommentarer
Postat av: Freja

Håller med, så himla synd! Hejade oxå på Ghana :P

2010-07-03 @ 21:57:06
URL: http://laee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0