Its all about the votes!



Kan väl säga att jag är lite som personen(?) på bilden. Har mycket att välja mellan men vet inte riktigt vad jag ska välja :S

Imorgon är det val för alla oss över 18. Detta är andra gången som jag röstar då jag fyllde arton förra valåret. Då röstade jag på kristdemokraterna :S

Fråga inte varför.. tror bara jag tog något. Var inte inläst alls på deras politik D:

Detta året har jag varit mer aktiv o hållt mig någorlunda uppdaterad via olika former av medier. Men faktum är: Jag vet fortfarande inte vilka jag ska rösta på!! 

Jag menar, alla har ju exakt samma politik!!! Det jag har lagt märke till när jag kollar på debatter mellan partiledarna är följande:

Mona Sahlins o hennes kompanjoner Lars Ohly mfl, deras debatt strategi går ut på att peka ut alliansens fel..

Alliansen snackar iaf om vad de ska göra... Vad de rödgröna sedan gör är att repetera samma sak som alliansen fast med en slutkläm som får alliansen att se dumma ut...

Så grejen är den.. Vilka röstar man på när man känner att inget av de större partierna prioriterar frågorna jag har närmast hjärtat??

Det kommer bli ett tufft beslut imorgon. Åh något annat som kommer vara spännande är o se hur bra det kommer gå för Sverigedemokraterna :O

Allt kommer vara klart imorgon kväll!! :D


Kommentarer
Postat av: Merissa

det är svårt, men tänk så här du kanske har det jättebra idag du jobbar har det mesta i ditt liv, men vad händer om en olycka inträffar. Vilka patier prioterar det mest. Kram

2010-09-18 @ 21:15:35
URL: http://merissak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0